Alweer een maand op het eiland - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu Alweer een maand op het eiland - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu

Alweer een maand op het eiland

Blijf op de hoogte en volg Joris

08 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia iedereen,

Jaja dan zit er alweer een maandje erop hier. En het gezegde klopt, de tijd vliegt inderdaad voorbij als je geniet van je verblijf. Begin van deze week 3 dagen vrij gehad vanwege het carnaval hier op Curacao. Het was een zeer leuke ervaring om voor een keer mee te maken en dan ook te vergelijken met het Nederlandse carnaval. Ik kan zeggen die vergelijking is er eigenlijk totaal niet. Waar het in Nederland toch bij het grootste deel gaat om zuipen (dit geldt niet voor iedereen), gaat het er hier vooral om een gezellige dag/avond te beleven, en ik wil niet zeggen dat hier niet gedronken word. Hier gaan er zeker ook wel een paar biertjes naar binnen bij de mensen, maar wel minder extreem. Woensdag mocht ik dan weer beginnen met werken, en ik had er opzich heel veel zin in, alleen in de ochtend voelde ik me niet op me gemak. Gelukkig heb ik hier mensen waar bij ik terecht kan en een goed gesprek mee gehad. Toen toch maar weer verder gegaan, want de dagelijkse dingen moesten toch gebeuren. In de middag met collega's wezen snorkelen bij Animal encounters, dit was daarom ook een zeer goede afleiding voor me die dag. Filmpjes hiervan zijn zichtbaar op mijn facebook (ook komen ze nog hier op te staan). Vandaag zijn er een paar huisgenoten langs gekomen in het park die in de ochtend hadden gezwommen met dolfijnen. Volgende week zondag geef ik voor de andere huisgenoten een rondleiding door het park. Ik ga nog even werken en daarna genieten van me tijd hier.


Tot de volgende keer en zoals we hier zeggen Ayoooo

Joris

  • 08 Maart 2014 - 19:31

    Nicky:

    Hey Joris
    Wat goed dat je met mensen kan praten als je even niet lekker in je vel zit.
    Maar ik lees ook dat je afleiding genoeg hebt.
    Goed hoor !
    Geniet nog even, want iid de tijd vliegt voorbij !

    Ciao Stefan en Nicky.

  • 08 Maart 2014 - 19:40

    Romy:

    Ik ben toch stiekem wel beetje jaloers als k al je verhalen lees. Idd fijn en heel belangrijk dat je daar mensen hebt waar je terecht kan!
    Veel liefs, Romy

  • 08 Maart 2014 - 21:14

    Engelien En Gerard Konijn:

    Hoi Joris,

    Fijn om te horen dat carnaval vieren op Curaçao zo leuk is geweest en ook leuk om te horen dat je niet hoeft te zuipen om het gezellig te hebben. Had je woensdag heimwee naar het mooie weer in Nederland? Het is echt hier lekker voorjaarsweer. Dank je wel dat je ons een beetje zon stuurt. Hahahaha. We genieten van je verhalen en wat fijn dat je als het even niet zo lekker gaat met mensen erover kan hebben. We houden FB in da gaten voor de filmpjes.

    veel liefs! Gerard en Engelien

  • 08 Maart 2014 - 22:18

    Jannemieke:

    Hoi!

    Ik vind je verhalen over je verblijf op curaçao heel erg leuk, wat kun jij goed weergeven, hoe het je bevalt en hoe je je voelt!
    Ik kijk er dan ook telkens weer naar uit iets van je te horen!
    Tot volgende week hoop ik,
    met lieve groet van Jannemieke, ook namens Freddy.

  • 09 Maart 2014 - 11:15

    Wilna:


    Hoi Joris,

    Ja hetgaat zeker snel en wat leuk dat je daar een carnava lhebt meegemaakt. Geniet nog van de komende dagen en veel succes met jeverdere stage.
    Paul en Wilna

  • 12 Maart 2014 - 08:42

    Annemieke:

    Ja, zo fantastisch kan school ook zijn. Geniet er maar lekker van. Wij genieten wel op afstand van je verhalen. Succes.
    Groetjes uit een zonnig lenteachtige Weesp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 8751

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Stage Sea Aquarium

Landen bezocht: