Nog maar 8 weekjes - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu Nog maar 8 weekjes - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu

Nog maar 8 weekjes

Blijf op de hoogte en volg Joris

10 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Hola Iedereen,

Zoals ik al vaker heb aangegeven vliegt de tijd hier ontzettend snel. Ik was laatst aan het tellen en kwam er toen achter dat ik nog maar 8 weekjes op het eiland heb. Hiervan zijn er nog maar 6 weken stage en 2 weken vakantie. Wat heb ik deze week allemaal gedaan. Maandag heb ik weer een dagje bij de dierentuin vrijwilligerswerk gedaan. Het is nog steeds een hele leuke bezigheid voor op mijn vrije dag, sommige mensen verklaren me voor gek omdat ik toch wel aan het werk ben. Zo hebben we maandag bij de anaconda's een eend er uit gehaald aangezien die niet meer gegeten word door de slangen. Ook hebben we bij de leeuw de overgebleven stukken vlees/botten eruit gehaald, en er een nieuw en vers stuk vlees bij ingelegd. Aankomende maandag komen Bart, Ryan, Michelle en een vriendin van Michelle langs de dierentuin. Dinsdag was ik lekker vrij en heb toen maar weer eens een wasdagje gedaan en ook gelijk mijn kamer een beetje opgeknapt. Woensdag zou ik weer stage moeten lopen, toen ik uit mijn bed wilde stappen merkte ik dat mijn spieren in mijn rechterknie niet echt mee wouden werken. Zo zakte ik binnen de zoveel meter door mijn rechterknie heen. Dus ik heb mijn stagebegeleider gebeld en het probleem uitgelegd en die zei tegen me van " Joris blijf jij maar lekker thuis en rust goed uit, het is niet erg want je bent er altijd en werkt hard.". Dus ik weer terug mijn bed ingekropen om mijn knie wat rust te geven en ondertussen ook goed uit te rusten. Veel mensen zeggen ook tegen mij, Joris geef je zelf eens wat rust en neem je vakantieweek op zodat je beetje tot rust kan komen. Dus ik denk ook dat ik dat binnenkort ga doen in overleg met mijn stagebegeleiders. Voor de rest kan ik het zeer goed vinden met Bart en Ryan en dat is wel chill, zij kunnen gelukkig alles in het aquarium ook doen, dus dat neemt ook wel wat druk van mij af.
Zo zijn we donderdagmiddag met ons 5-en het water ingesprongen om te gaan snorkelen. Bart, Ryan en ik hadden laatst tijdens snorkelen een octopus gezien en die wilden we graag in het aquarium hebben. Onze pogingen om hem te vangen waren op niks uitgelopen. Maar toen Joe en Manu meegingen is het wel gelukt, het is een veel grotere octopus dan ik dacht. Ook hadden we dag nog een koraalduivel gevangen die ondertussen ook in een aquarium zit. Ondertussen zit ik op me stage en is het ontzettend rustig waardoor ik wat werk aan school kan doen en ook natuurlijk dit verhaal te typen.
Ik moet zeggen dat ik hartstikke zin heb om ondertussen weer beetje richting huis te gaan, mis toch wel mensen nu wat meer dan eerst. Ik bedoel het is ook niet niets om een half jaar weg te zijn. Een warme douche/bad is ook wel weer lekker.

Met vriendelijke groeten
Joris

  • 10 Mei 2014 - 20:11

    Nicky:

    Wow een koraalduivel ! Die zijn echt gaaf !!
    Wat weer leuk om je ervaringen te lezen.
    Nog maar 8 weekjes en dan kan je weer lekker badderen in je eigen koude en regenachtige Nederland.
    Vergeet je de zon niet in te pakken als je hierheen komt ???
    Groetjes uit Maarssen.

  • 11 Mei 2014 - 11:27

    Wilna:

    Hoi Joris,

    Wat benjij een boffert dat je dat allemaal mee mag maken.
    Wij wensen je nog een fijne stage en maak er nog een fijne tijd van, voor je het weet zit de tijd erop.
    groetjes vanuit een regenachtig holland.
    Wilna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 8743

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Stage Sea Aquarium

Landen bezocht: