Week 5: Weer een mooie week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu Week 5: Weer een mooie week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu

Week 5: Weer een mooie week

Blijf op de hoogte en volg Joris

15 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo Volgers,

Ten eerste natuurlijk de vraag, missen jullie me daar al?
Als ik eerlijk moet zijn mis ik sommige dingen zeker uit Nederland. Zo mis ik het makkelijke koken in Nederland, hier doe je er al zeker 30 minuten over om je water aan de kook te brengen voor de pasta. Voor de rest mis ik het sporten in Nederland, hier is dat wel mogelijk maar het kost aardig wat om hier naar de sportschool te gaan. En de gezelligheid van vrienden en familie. Maar dit klinkt allemaal zo of ik al weer terug verlang naar Nederland, maar dat is absoluut niet het geval. Ik heb het hier nog prima naar me zin. Morgen geef ik een rondleiding aan mijn huisgenoten. Dit kan ik dan ook gelijk gebruiken als een stageopdracht en als ervaring. Ik ben hier als dierverzorger, maar loop ook veel mee met de tourguids. Dit vind ik soms nog wel leuker om te doen, omdat je namelijk je kennis overbrengt aan de andere mensen. Ik ben vooral bij de haaien, omdat ik deze het leukst vind van de shows. Ook vind ik de zeeleeuwenshow leuk maar hier hoef je eigenlijk als tourguide stagiaire niks te doen. Nu ik zo aan het typen ben besef ik me eigenlijk pas dat ik alweer op een kwart ben van me stage. Aan de andere kant verbaasd dat me niet, ik loop hier natuurlijk al een tijdje rond, maar ook het afscheid van me ouders en het afscheidsfeestje staat me nog als de dag van gisteren in me geheugen. Dit natuurlijk omdat jullie het zelf fantastisch hebben gemaakt en dan kan je het ook nooit vergeten. Ondertussen ben ik hier ook al druk bezig om mijn afstudeerstage te regelen, en raad eens..... ik heb goed nieuws. Zo als het er namelijk nu uit ziet kan ik terecht bij Ecomare op Texel. Het onderzoek moet nog wel vastgezet worden en dan ook kijken natuurlijk of het iets is wat ik graag wil.

  • 16 Maart 2014 - 12:16

    Engelien En Gerard Konijn:

    Hoi Joris,

    Goed nieuws om bij ecomare te mogen werken. Is het een baan of een stageplek?
    We hebben je wel gemist op het feestje van Guido gisteren., maar een ritje vanuit curacao is natuurlijk niet te doen. Maak er nog een mooie tijd van in het mooie curaçao. En doe maar veel ervaring op.
    veel liefs Gerard en Engelien

  • 16 Maart 2014 - 14:44

    Oma Harmelink:

    texel lijkt mij een mooi eilend. ik denk dat er veel vertier is. Maar hoe gaat het daar op Curacao?. woon je daar als een soort familie bij elkaar in een huis?. misschien het zelfde als hoe ik woon. Maar hier zijn de mensen oud en kunnen niet meer zelfstandig dingen ondernemen. we zijn soms eenzaam. Dat zal bij jou wel anders zijn, want jullie kunnen vast op elkaar terugvallen. liefs van oma

  • 16 Maart 2014 - 17:13

    Jannemieke:

    hoi neef(je) van ons!

    Wat is het leuk jouw verhalen te lezen, wat kun je goed verwoorden, hoe het je daar vergaat!
    We blijven je volgen, er is een kwart voorbij, maar er blijft 3 kwart over!
    Heel veel plezier de komende week,
    hugs, Freddy en Jannemieke

  • 16 Maart 2014 - 18:32

    Annemieke:

    Hoi Joris,
    Dat klinkt goed Ecomare.
    Maar eerst nog genieten van het andere leven op Curacao. Want voor je het weet ........ zit je stage daar er weer op.
    Groetjes, Henk en Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 8762

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Stage Sea Aquarium

Landen bezocht: