Week 3 met een pijnlijk einde. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu Week 3 met een pijnlijk einde. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu

Week 3 met een pijnlijk einde.

Blijf op de hoogte en volg Joris

28 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi Iedereen,

Zoals bij jullie krijgen we hier ook heel veel mee over wat er allemaal in Oekraine en Venezuela gebeurd. Helaas hebben we van dat laatse een klein beetje last. Zou was er maandag ene groep demonstranten in het centrum van Willemstad en dat gaf toen ik er langs liep toch niet een heel fijn gevoel. Ook voor het Sea Aquarium heeft het gevolgen omdat onze boot de Pelican Express nog wel eens naar Venezuela ging om mensen op te halen, maar dat is sinds woensdag ook niet meer, omdat de situatie er te slecht voor is. En dan is het natuurlijk voor jullie tijd om carnaval te gaan vieren in Nederland, maar gelukkig hebben ze het hier ook op Curacao. We hebben gister in een optocht mee gelopen als begin van carnaval. Dit was erg gezellig en het carnaval is hier toch wel wat anders dan bij ons in het kikkerlandje.
Maar nu nog even over me stage. Het is al weer de derde week die bijna voorbij is, en het gaat nog steeds allemaal ontzettend goed. Volgende week gaan we zeer waarschijnlijk duiken of vissen. Hangt even van het weer af. Over het weer gesproken; over het algemeen is het hier gewoon prachtig weer met een lekker zonnetje. Afgelopen woensdagochtend was dit een ander verhaal. Ik kwam woensdag op stage aan en moet dan misschien nog maximaal 100 meter lopen. Maar jullie voelen het al aankomen op het moment dat ik uit het busje stapte begon het te stortregenen en kwam ik doorweekt aan op me stage.
Gelukkig is dit tot nu toe bij 1 keer gebleven.
Gisteren een wat mindere ervaring gehad in het aquarium. Ik moest uit een aquarium twee vissen halen alleen ging dit niet zoals ik wou. Ik begon het een beetje op te geven, toen opeens me hele arm begon te branden en kreeg het gevoel van 1000 naaldenprikjes in me onderarm. Helaas waren me stagebegeleiders al weg en moest ik gissen naar wat het zou kunnen zijn. Dus ik vanuit me stage naar wereldstage gegaan om de kaartjes op te halen voor het feest van die avond. Toen ook maar gelijk verteld wat er was gebeurd en ze waren niet zo op hun gemak, ik werd geadviseerd om als het vandaag niet verbeterd was om met hun naar het ziekenhuis te gaan ter controle. Vanochtend was het minder geworden gelukkig en toen toch maar even aan me stagebegeleider gevraagd wat het kon zijn. Die vertelde me toen dat er een anemoon in dat aquarium zit en als je daar te lang mee bezig bent die geirriteerd raakt en brandhaartjes afvuurt. Dat verklaarde dus het branderige gevoel in me arm. Gelukkig vertelde hij me ook dat het geen gevaar met zich meebrengt maar dat ik er nog wel even moet opletten. Het was namelijk de reactie van me huid op het gif van de anemoon. Dus met weer een ervaring rijker kan ik over een paar maanden terug keren naar Nederland. Morgen nog een dagje werken en dan 3 dagen naar de carnaval.

Ayoo

Joris

  • 28 Februari 2014 - 18:16

    Nicky:

    Gelukkig viel de schade mee met de reactie op de anemoon.
    Veel plezier met carnaval !!
    En het mooie weer !
    Groetjes Stefan en Nicky

  • 28 Februari 2014 - 21:59

    Ros And Hans:

    Hi Joris,

    Love your stories. Sounds like you are having a wonderful time. It sounds like a fabulous experience (even the prickles). Keep sending your updates.

    Groetjes, Ros and Hans

  • 01 Maart 2014 - 15:53

    Gerard En Engelien :

    Hoi Joris.
    Wat een verhaal weer! je begint steeds beter en meer te schrijven.

    Je maakt ook wel wat mee, maar daarvoor ga je ook op stage in een ver land om allerlei bijzonderheden op je pad te krijgen.

    Ben je al aan het carnavallen?

    Ik heb inderdaad wel eens van Quirina gehoord dat het daar ineens keihard regent en dat je dan kletsnat bent. maar ook dat je snel weer opgedroogd bent, omdat het na de bui meteen weer mooi weer is.
    kijk uit voor de anemoon.
    ze lijken zo mooi maar ondertussen zitten ze je wel te irriteren.

    veel plezier we kijken uit naar jouw volgende verhaal.

  • 03 Maart 2014 - 16:18

    Alice:

    Hallo Joris,
    Vandaag maar eens al je verhalen gelezen en de foto's bekeken.
    Zo te lezen heb je het goed naar de zin, leer je al spaans en maak je ook nog gevaarlijke dingen mee in een aquarium. Ja,ja anemonen zijn toch wel vervelende dingen. dus zoals je schrijft alweer wat geleerd.
    Hier is het carnaval al weer bijna afgelopen, ik heb geen idee over het tijds verschil met je tropische eiland, maar als je nog carnaval gaat vieren wens ik je veel plezier.
    Groetjes Arnold en Alice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 8765

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Stage Sea Aquarium

Landen bezocht: