Een fantastische week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu Een fantastische week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu

Een fantastische week

Blijf op de hoogte en volg Joris

06 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Goedemorgen iedereen,

Ondertussen raak ik de tel een beetje kwijt in welke week ik zit. Maar wat ik wel weet is dat de tijd vliegt en voordat ik het weet weer op Schiphol sta. Vorige week zondag hebben we afscheid genomen van een stagiaire waar ik het heel erg goed mee kan vinden, dit vond ik erg jammer. Want als ik ergens mee zat kon ik altijd bij haar terecht. Ik had maandag mijn eerste dag bij de dierentuin als vrijwilliger, dit was een zeer leuke dag en vind het echt super leuk om daar als vrijwilliger bezig te zijn. De baas die daar zit is zo'n fijne gast. Deze week was ik 3 dagen vrij omdat het woensdag hier Koningsdag was. Dit was een hele happening hier. Onze straat was beetje de drukste plek met leuke optredens en leuke oer Hollandse spellen. Daarna ben ik nog beetje de stad in gelopen om te kijken wat daar allemaal te doen was. Hier was onder meer een vrijmarkt en ook een podium waar opgetreden werd. Toen ik langs het podium dacht ik iemand te herkennen die aan het optreden was. Dit wist ik niet zeker dus bleef ik maar even kijken. Op het moment dat ze mij zag zwaaide ze en toen wist ik het, het was Brigitte een van de zeeleeuwentrainers van het park. Hier ben ik even blijven staan en toen ik naar huis liep kwam ik nog een paar dolfijnentrainers tegen die ook daar waren. Daarna maar vroeg me bed ingekropen omdat ik toch wel aardig moe ben laatste tijd. Vrijdagmiddag ben ik samen met de andere stagiaires gaan snorkelen in het kanaal naast het park, hier zijn we een raar monster tegen gekomen waarvan we geen idee hadden wat het was. Dus de enige oplossing was om het beest mee te nemen en te hopen dat onze stagebegeleiders het wisten. Helaas weer aangekomen in het park waren onze stagebegeleiders er niet meer, ook wisten we dat we dus tot maandag moesten wachten aangezien ze het weekend ook vrij waren. Zaterdag heb ik toch nog wat research gedaan met een andere werknemer en wat blijkt. We zijn er achter gekomen wat het is, een zwemmende zeekomkommer. Op dit moment is hij denk ongeveer 20-30 cm. Maar ze kunnen wel 2,5 meter groot worden. Zaterdagavond was het dan zover het optreden van Marco Borsato, in het begin had ik er niet heel veel zin in vanwege thuis. Maar eenmaal toen ik er heen liep wist ik, ik moet er van gaan genieten. En ik kan jullie gerust stellen want dat heb ik zeker gedaan. Wat een geweldige avond was het. Het voor programma werd verzorgt door Memphis Maniacs, ik had er nog nooit van gehoord maar die bent heeft me echt enthousiast gemaakt. Maar daarna was het natuurlijk tijd voor Marco, en ook dit optreden was geweldig. Met mooie nummers heeft hij me aan het denken gezet over sommige dingen wat mij dwars heeft gezeten op het eiland. Om half 1 was het concert afgelopen en zijn we terug naar huis gelopen, hier gelijk lekker me bed ingedoken om de volgende dag er weer vroeg uit te gaan voor stage. Gisteren weer mijn 2e dag gehad in de dierentuin. Ik merk dat ik het hier gewoon veel leuker heb eigenlijk dan waar ik stage loop. Waarom, nou dit komt omdat ik op de dierentuin veel meer afwisseling heb qua dieren en werkzaamheden. Ik wil niet zeggen dat ik het niet meer naar mijn zin bij het Sea aquarium, maar daar word het wel een beetje standaard.

Ik ben hier nog maar 8 weekjes, maar ik weet wel ik ga er het beste van maken en zie jullie snel in Nederland.

Groetjes
Joris

  • 06 Mei 2014 - 15:55

    Nicky:

    Leuk hoor dat je ze hebt genoten van Marco.
    En dat je het in de dierentuin ook naar je zin hebt !
    Ja , de tijd vliegt voorbij, nog even en dan mag je weer gewoon Nederlands praten ;-)
    Geniet er nog maar even van !
    Groetjes uit Maarssen

  • 06 Mei 2014 - 21:17

    Carla:

    Hoi Joris,

    Wat fijn dat je zo'n fijne week hebt gehad. Je maakt wel een hoop mee zo. Volgens mij heb jij Koningsdag meer gevierd als wij hier. En mooi dat het vrijwilligerswerk ook zo leuk is! Zo pak je toch weer allerlei extra's mee! Mooi om te lezen

  • 06 Mei 2014 - 21:17

    Carla:

    Hoi Joris,

    Wat fijn dat je zo'n fijne week hebt gehad. Je maakt wel een hoop mee zo. Volgens mij heb jij Koningsdag meer gevierd als wij hier. En mooi dat het vrijwilligerswerk ook zo leuk is! Zo pak je toch weer allerlei extra's mee! Mooi om te lezen

  • 06 Mei 2014 - 21:17

    Carla:

    Sorry, foutje kan nog maar niet wennen aan de I-pad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 8762

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Stage Sea Aquarium

Landen bezocht: