Een bewolkt einde van week 6 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu Een bewolkt einde van week 6 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu

Een bewolkt einde van week 6

Blijf op de hoogte en volg Joris

22 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

De tijd vliegt hier echt voorbij, heb het idee dat de weken hier maar 4 dagen duren ipv 7. Dit is natuurlijk een hartstikke goed teken, want ik heb het echt ontzettend naar me zin. Ondanks een paar tegenslagen heb ik me weer helemaal opgericht en ga ik er weer vol vertrouwen tegen aan en ga er nog een top 3 maanden van maken, zodat ik ze nooit meer kan vergeten.
Ik heb afgelopen zondag een rondleiding voor een gedeelte van me huisgenoten gegeven. Dit was vond ik zelf heel erg geslaagd, ik was wel blij dat het niet een te grote groep was. Zo zijn we de rondleiding begonnen met het voeren van de verpleegsterhaaien. Daarna heb ik ze een korte periode vrije tijd gegeven om vervolgens naar de zeeleeuwenshow te gaan. Na de zeeleeuwenshow hebben we de zeeschildpadden gevoerd en daarna een lunchpauze. Na de lunchpauze is er een groepje naar het strand gegaan en de rest heeft nog de pijlstaartroggen gevoerd en daarna afgesloten met de dolfijnenshow. Als klap op de vuurpijl nog een leuke groepsfoto gemaakt met de mensen die er nog waren. Daarna gewoon weer verder gegaan met de werkdag, en me huisgenoten maar lekker aan het genieten van het strand en de zon. Toen ik thuis kwam kreeg ik veel complimenten van dat het een zeer leuke en geslaagde dag was. Ik was natuurlijk erg blij dat te horen, want dat was natuurlijk ook de bedoeling. Alleen heb ik het niet alleen gedaan, twee collega's hebben met geholpen met de haaienshow en daar wil ik ze graag voor bedanken. Daarna lekker 2 dagen vrij gehad en heb daar gebruik van gemaakt om maandag even wat schoolwerk te doen en dinsdag lekker uit te rusten. Woensdag mocht ik dan weer beginnen aan een nieuwe werkweek. Gisteren ben ik samen met Richard Kelly gaan snorkelen om rotsen met algen op te duiken, deze gebruiken we namelijk voor de touchtanks. De touchtanks zijn 3 bassins waar mensen interactie kunnen hebben met onder andere; zeeëgels ( deze zijn niet gevaarlijk voor ons), zeekomkommers, zeesterren en zeeslakken. Deze dieren eten namelijk van algen en daarom verwisselen we elke 3 weken deze rosten door nieuwe uit de oceaan. Toen we dat hadden gedaan ben ik met mijn twee stagebegeleiders naar Caracasbaai gereden met de truck. Hier hebben we grote rotsen opgehaald voor de renovatie van de flamingo - pool. Deze heeft namelijk nu nog een blauwe bodem, maar hier gaan we stenen plaatsen zodat het een veel natuurlijker uiterlijk krijgt. Dit was wel even buffelen omdat het namelijk op een gebied was waar je totaal geen schaduw had en dan ongeveer een uur lang grote stenen sjouwen dan ben je wel uitgeput. Nog 2 dagen werken en dan zit me werkweek er weer op. Gisteren zijn er studenten uit Venezuela aangekomen die hier een speciaal project gaan lopen. Geen flauw idee wat het project inhoudt maar dat zie ik wel.

Voor de rest krijgen we hier ook alle commotie rondom Wilders mee, ja wat moet je er van zeggen.
Voor de rest is er op Curaçao ook een beetje rotzooi, want er lijkt een drugsoorlog met afrekeningen aan de gang te zijn. Wij maken dit gelukkig niet van dichtbij mee , maar krijgen het wel mee via het nieuws en locals. Ook hoorde ik gisteren, dat er verschillende landen militairen hier naar toe gaan sturen. Dit vanwege het geweld in Venezuela. Kortom het is hier niet saai en ik zie wel wat het allemaal gaat inhouden.

Groeten vanuit een bewolkt Curaçao.

Joris

  • 22 Maart 2014 - 17:47

    Wilna Rosier:

    Hoi Joris,
    wat een geweldige tijd maak jij mee, zou wel even om een hoekje willen kijken.
    Maak er nog een leuke tijd van en tot lees.
    Paul en Wilna
    ,

  • 23 Maart 2014 - 17:45

    Nicky:

    Wat een geweldige dingen maak jij mee op je stage !!
    Wat is het weer leuk om alles te lezen.
    Geniet ervan want de tijd vliegt voorbij !!
    Groetjes uit Maarssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 8746

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Stage Sea Aquarium

Landen bezocht: