Extra update: Dagje Dolphin Academy - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu Extra update: Dagje Dolphin Academy - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu

Extra update: Dagje Dolphin Academy

Blijf op de hoogte en volg Joris

23 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Hoi Iedereen,

Hierbij even een korte update die ik gisteren had bij Dolphin Academy.
Gisterenochtend was het dan eindelijk zo ver en mocht ik een dagje meelopen. Om 8 uur moest ik me melden bij Dolphin Academy en daar werd ik dan ook voorgesteld aan de trainers van de dolfijnen. Daarna heeft Zenzi (hoofdtrainster) me wat uitgelegd over de keuken en kreeg ik mijn eigen kluisje voor de dag. Daarna hadden we met alle trainers een meeting, die hield in dat de dagelijkse bezigheden, bijzonderheden worden doorgesproken. Daarna keek Zenzi met wie ik zou kunnen meelopen, uiteindelijk heb ik de hele dag meegelopen met Maaike. Maaike is een trainster die hier nu voor 4,5 jaar werkt en daardoor ook ervaring heeft. We begonnen de dag met een meeting met toeristen die een swim gingen krijgen met dolfijnen. Daarna samen met Maaike richting de pool waar de swim werd gehouden. Daar zat een andere trainster die de swim gaf. Daarna hadden we om half 11 een show. Hier mocht ik ook gewoon lekker uitrusten en toen de show voorbij was, mocht ik de mensen die een kiss kregen hun handen laten wassen met een speciale zeep. Toen dit voorbij was zijn we met zijn allen terug gelopen richting de keuken. Hier heeft Maaike me uitgelegd hoe ze de buckets maken, buckets zijn eigenllijk gewoon de bakken met vis voor elke dolfijn. Voor haar was dat een peace of cake. Daarna zijn we weer richting de pool geweest en hebben daar een nettraining gedaan. Dit houdt in dat we een net plaatsten in het grootste bad, dit doen ze zodat de dolfijnen gewend raken aan het net in het water. Dit hebben we 2x gedaan deze dag. Voor de rest was het in de middag een beetje het zelfde als in de ochtend qua programma. Alleen moest Maaike nu zelf een swim geven en kon ik daar gewoon bijzitten. Helaas moest de show gecanceld worden omdat een dolfijn liet zien er totaal geen zin in te hebben en dit leverde een gevaarlijke situatie op die gelukkig goed afliep. Maar daardoor hadden we wel wat tijd om te praten over dingen die ik gedaan had als stage en wat ik er van verwacht als dolfijnentrainer. Op het eind van de dag was er weer een show maar deze is goed verlopen en we hadden geen kiss, dit betekende dus dat we snel klaar waren. Op dat moment hebben we de keuken nog even schoongemaakt en toen was de dag alweer voorbij. Ik moet zeggen dat deze meeloopdag me zeker duidelijkheid heeft gegeven over het werk als dolfijnentrainer, en ook dat het niet alleen maar mooi is, maar dat er ook zeker mindere kanten aan zitten. Maar toch zie ik me dit werk wel doen. Of dat hier is, op Tenerife of in het Dolfinarium, dat weet ik niet. Maar dat ik het wat vind is 100% zeker.

Daarom wil ik de mensen van Dolphin Academy zeker bedanken voor deze zeer mooie dag.

Dit was even een korte update van een zeer mooie dag.

Tot het volgende verhaal.

Ayooo

  • 23 April 2014 - 20:12

    Lyda:

    wat een ontzettend leuke meeloop-dag. Mag jij zelf ook met dolfijnen zwemmen?

  • 25 April 2014 - 13:36

    HOEJ:

    WOW,

    Dolfijnen...die heb je niet op Thomas! Stagelopen door met dolfijnenen te zwemmen?!

    Dat is ( flauwe woordspeling, ligt voor de hand...) DOLFIJN

    DOEJ van HOEJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 8760

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Stage Sea Aquarium

Landen bezocht: