Aankomst - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Joris

08 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Vanochtend was het dan zover; de reis naar Curaçao gaat beginnen. Eenmaal op Schiphol gelijk ingecheckt bij de balie en daarna nog een rondje gelopen met mijn ouders. Daarna hebben we afscheid genomen en ben ik door de paspoortcontrole gegaan. Eenmaal door de paspoort controle kwam ik direct een medereiziger tegen en daarmee ben ik naar de gate gelopen. Bij de gate hadden we nog een bagagecontrole en daarna was het wachten op het vliegtuig. Het vliegtuig liet aardig op zich wachten door logistieke problemen, en er werd gezegd dat hij naar onze gate zou komen binnen 20 minuten. Na 20 minuten was het vliegtuig er nog steeds niet en werd er nogmaals omgeroepen dat het niet lang meer zou duren voordat het vliegtuig gearriveerd was. 15 minuten later werd er plotseling omgeroepen dat er een gatewijziging was voor onze vlucht en dat betekende dat we van gate D53 naar gate D2 moesten. Aangekomen bij gate D2 moesten we om veiligheidsredenen opnieuw door de douane en werd er een bodyscan gemaakt. Daarna moesten we zeker nog 30-45 minuten wachten voordat we in het vliegtuig konden gaan. Eenmaal in het vliegtuig kwamen we meerdere mensen die via Wereldstage gingen tegen en we zaten ook bij elkaar in de buurt. Met ongeveer anderhalf uur vertraging vertrokken we richting Curaçao. We arriveerden om half 4 (half negen Nederlandse tijd) en we werden buiten opgewacht door mensen van Wereldstage. En de warmte was gelijk voelbaar toen we naar buiten liepen. We zijn toen naar het kantoor van Wereldstage gebracht waar we een welkomstdrankje kregen. Na het welkomstdrankje zijn we richting de huisvesting gelopen en werden we naar onze kamer gebracht. Hier hebben we een beetje kunnen acclimatiseren en natuurlijk kennis kunnen maken met de mensen die er al zitten. We hebben een gezellig patio aan de achterkant van het huis, deze word gedeeld door 3 huizen( Nieuwstraat 3&5 en de Ruyterkade). Rond kwart over 8 zijn we met een groepje wat gaan eten tegenover ons eten. De meeste restaurants serveren een daghap, dit houdt in dat er maar 1 gerecht is waaruit je kan kiezen, maar deze is wel goed te betalen en zeer goed te eten.
Daarna hebben we nog gezellig op de patio gezeten met een groepje en een beetje verder kennis gemaakt. Daarna ben ik maar naar bed gegaan van een moeizame dag, de meesten gingen nog naar een kroeg, maar dat komt voor mij later wel. Eerst even bijslapen van de vermoeiende dag. Jammer genoeg is het internet hier heel slecht dus ik hoop dat ik nog iets kan regelen voor het internet zo dat ik wat vaker een berichtje kan sturen. Morgen maar weer naar Wereldstage om nog wat dingen te regelen. En dan nog even genieten van het weekend voordat maandag het echte leven weer begint met de stage bij het Sea aquarium Curaçao.

Tot het volgende reisverslag, foto´s komen later

• 08 Februari 2014 - 14:13

Nicky:

Wat jammer van de vertraging.
    Maar wel fijn dat je veilig bent aangekomen.
    Heel veel plezier ! En geniet van al het moois van Curacao.
    Liefs Stefan en Nicky

• 08 Februari 2014 - 17:36

Engelien En Gerard Konijn:

Hoi Joris,

Een vertraging is altijd vervelend, maar gelukkig ben je veilig aangekomen en daar gaat het om.
    Geniet van het warme weer en het relaxte leventje. maar vooral van je 'vissen' in het aquarium sea live Over 5 maanden heb je weer een mooie ervaring te vertellen en waarschijnlijk weer een mooi verslag.
    we volgen je via deze web. en kijken uit naar je leuke verhalen.
    veel liefs uit het koude kikkerlandje

• 08 Februari 2014 - 21:28

Wilna:

Hoi Joris,
    Wij wensen jou een hele leuke warme stage.