A few days left :( - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu A few days left :( - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu

A few days left :(

Blijf op de hoogte en volg Joris

03 Juli 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo iedereen,

Zoals als de meesten van jullie weten land ik aankomende zondag morgen om 10:30 op Schiphol Airport met het vluchtnummer OR372. Laat ik nog kort een paar hoogtepunten beschrijven van mijn laatste paar weken op dit zeer mooie en gastvrije eiland. Vorige week donderdag was het dan daadwerkelijk mijn laatste stagedag bij het Curacao Sea Aquarium park en dat viel me erg zwaar, ik heb weken er naartoe geleefd om weer naar Nederland te gaan, dit had vooral te maken met een paar prive situaties. Maar deze dag had ik voor het eerst echt weer het gevoel dat ik niet terug wou en dat ik genoot, ik heb tenslotte een half jaar met deze fantastische mensen samengewerkt. Ik werd in de middag opgehaald door Kelly en wij zouden samen het vlees ophalen voor mijn bbq, helaas was er wat fout gegaan bij het bestellen waardoor we minder vlees tot onze beschikking hadden en we moesten dus nog wat extra vlees halen, daarna zijn we naar zijn huis gereden waar we de voorbereidingen troffen voor de BBQ. Eenmaal op het strand aangekomen hebben we alles klaargezet en de voorbereidingen verder afgemaakt zodat de mensen een fantastische BBQ zouden hebben. en dat is dan ook zeer gelukt. Dat was weer een moment dat ik volop genoot en niet even dacht aan de mindere dingen. Ik had echt een gevoel van een soort familie. Om half 11 hielden we het voor gezien en ik heb grote complimenten gekregen van iedereen. Vrijdag nog even naar stage gegaan om gezellig te buurten en die avond met een mede stagiaire van me naar Wet en Wild gegaan en daar onze stagebegeleiders opgezocht en gezellig een avondje met zijn vieren gehad. Zaterdag een rust dag gehad en zondag was het natuurlijk de dag van Nederland - Mexico, deze ging ik op kijken bij Mambo Beach ik denk dat daar een man of 2500 stonden. Ik had er eerlijk gezegd een zeer hard hoofd in toen we in minuut 85 waren en nog steeds het 0-1 stond voor Mexico, maar toen de 6 minuten waarin misschien mijn hartslag wel hoger ooit was in mijn leven, vooral toen Huntelaar achter de bal stond voor de penalty. In de avond weer met een paar collega's naar Wet en Wild gegaan en daar gezellig gehad, niet heel lang gebleven, maar de uurtjes die ik er was waren super. Maandagavond nog een lezing gehad van mijn stagebegeleiders over harde koralen en zachte koralen, zeer interessant. Dinsdag was het bij ons op werk pre-flag day, dit hield in dat we in de ochtend een ontbijt kregen en voor de rest nog lunch en in de avond een grote BBQ met werknemers van het Sea Aquarium, dit was weer een zeer geslaagde avond en mensen leren kennen die ik daarvoor eigenlijk nog nooit echt gesproken had. Rond een uur of 10 met een zeeleeuwentrainer een lift gekregen en medestagiaire. Woensdag was het dan de dag dat ik een zeeleeuwenencounter kreeg van de zeeleeuwentrainers, wat was dit een zeer gave ervaring. Ik wist niet echt wat ik er in het begin van moest verwachten maar toen ik eenmaal in het water was heb ik meer dan genoeg genoten, misschien wel meer dan met een dolfijn. En vandaag en vrijdag is het mijn kamer opruimen en zorgen dat mijn koffer is ingepakt, waardoor ik morgenmiddag nog een snorkel kan maken in Animal encounters, met mijn stagebegeleider en de andere interns. En dan in de avond mijn verblijf hier afsluiten met een geweldige avond bij Mundo Bizarro, waar die avond een zeeleeuwentrainster optreed. En dan is het zaterdag tijd om richting Hato te gaan en in het vliegtuig te stappen naar het weer koude Nederland.

Tot over een paar dagen.

Joris

  • 03 Juli 2014 - 18:13

    Carla:

    Wat heb je het toch fantastisch getroffen en er het uiterste uit gehaald. Heb je foto's van de zeeleeuwenencounter?

  • 03 Juli 2014 - 18:16

    Joris Van Der Meer:

    Carla die krijg ik morgen en dan plaats ik ze zeer snel hier en op facebook

  • 03 Juli 2014 - 21:15

    Nicky:

    Hey Joris.
    De kou valt wel mee hoor !! Een graad of 21 lekker voor NL.
    De zomer komt eraan (of je neemt hem gewoon mee)
    Geniet er nog maar even van !
    En dan gezond en met veel ervaring weer naar huis.
    Ben benieuwd naar al je foto's en ervaringen, ondanks al je mooie updates ;-)
    Goede terugreis en tot in NL !!!!
    Groetjes Stefan en Nicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1675
Totaal aantal bezoekers 8735

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Stage Sea Aquarium

Landen bezocht: