Week 14/15 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu Week 14/15 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu

Week 14/15

Blijf op de hoogte en volg Joris

19 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi volgers,
Vandaag maandagmorgen breekt alweer de 14e week aan van mijn periode op dit mooie eiland Curaçao. Maandagochtend ben ik natuurlijk weer begonnen met het vrijwilligerswerk bij de dierentuin. Mijn klasgenootje had me een berichtje gestuurd dat ze ziek was die dag. Dus dat betekende dat ik in de ochtend samen werkte met Femke, dat was geen enkel probleem want we hebben gedaan wat we moesten doen. Toen we wat tijd over hadden zijn we maar begonnen met het schoonmaken van de vriezer, dit was een zeer vies klusje aangezien er allemaal bedorven groente, fruit en vlees in de vriezer/koeling lagen. Ik heb weinig geuren waar ik van over me nek ga, maar dit kwam toch aardig goed in de buurt. In de middag 4 vrienden welkom geheten in het park en ze een rondleiding gegeven door het park. Met als hoogtepunt het voeren van King (onze 18 jarige leeuw). Daarna in de avond naar het appartement van Bart en Ryan gegaan en daar gezellig een drankje gedaan. Dinsdag was weer een lekker rust dagje voor me, beetje aan school gewerkt en in de middag lekker op bed een filmpje gekeken blijkbaar was ik zo moe, want ben ik slaap gevallen tijdens de film en werd om kwart over vier weer wakker toen de film was afgelopen. Helaas kon ik doordat ik in de middag al aardig wat uurtjes geslapen had moeilijk in slaap komen in de avond. Met aardig wat moeite is het toch uiteindelijk rond 11 gelukt om in slaap te vallen, om de volgende dag wakker te worden en dat betekende dus ook weer een nieuwe werkdag. Woensdag is over het algemeen een zeer drukke dag alleen viel dat deze week aardig mee, dit omdat er minder toeristen van het cruiseschip kwamen dan verwacht. De werkdag was snel voorbij en we konden weer richting huis. Donderdag begon als een normale werkdag, tot dat we opeens allemaal agenten met kogelvrije vesten zagen lopen over een rots en ook bij de hotels aan de overkant van het kleine kanaal liepen allemaal agenten. Op dat moment kwam er ook nog een kleine boot van de Nederlandse Marine polshoogte nemen wat er aan de hand was. En wat bleek er waren een aantal gevangenen ontsnapt uit de gevangenis aan de andere kant van de heuvel. Hoeveel gevangenen het waren was niet echt duidelijk volgens mij, want de ene had het over 6 en de ander over 2. Maar dit betekende in ieder geval dat er geen toeristen meer het park in mochten komen en ook dat er geen toeristen meer uit mochten. Ook vloog er constant een helikopter van de coast guard over om polshoogte te nemen. Vrijdag was ook weer een gewone werkdag, al hoewel er in de ochtend wel een helikopter van de NL marine constant in de lucht hing om te controleren of er wat verdachts rond liep. Geen resultaat. Al met al een niet echt prettig gevoel dat er 2 gevangen ontsnapt zijn met wapens opzak en wetende wat ze gedaan hebben. Vrijdagavond zijn we gezellig gaan bowlen, ja dat kan hier ook op Curaçao. Dit heb ik gedaan met dezelfde mensen van maandag. Helaas was mijn score zeer teleurstellend en heb daarom ook besloten om geen professioneel bowler te worden, ik blijf gewoon gezellig korfballen en mountainbiken. Ook na het bowlen weer naar het appartement van Bart en Ryan gegaan om daar net als de vorige keer een gezellig drankje te doen. Zaterdag en zondag waren weer de wekelijkse saaiste dagen, er liepen haast geen toeristen door het park en daardoor voelde ik me een beetje nutteloos, dus dacht ik laat ik eens aan school gaan werken. Zondag alleen hier een discussie over gehad met een werknemer van ons. Die vond dat ik maar uren bij de touchtanks moest gaan staan, dit is het gebied met de zeesterren, zeeëgels en zeekomkommers. Ik vind dat alleen niet nodig als er totaal niemand rondloopt in het park. Dus daarin verschillen wij nog steeds in mening over en dat moet dan ook binnenkort worden uitgepraat samen met mijn stagebegeleiders. Vandaag was het weer maandag en dat betekende dus weer gezellig vrijwilligerswerk doen in de dierentuin. Vandaag was mijn klasgenoot gelukkig weer beter en dus hebben we met zijn tweeën lekker gewerkt. Zo hebben we het kinderboerderij gedeelte eens grondig schoongemaakt en wat magere geiten overgeplaatst naar een ander verblijf, waardoor ze meer kans maken om te kunnen eten. In de middag de roofdieren vlees gegeven, eerst naar de poema gelopen om die van vlees te voorzien dit ging allemaal goed. Daarna naar King gelopen om die te voorzien van wat overheerlijke stukken vlees. Op dit moment ging nog alles goed met het voeren van de roofdieren. We hadden wat stukken overgelaten voor de roofvogels, toen we alle roofvogels hadden voorzien van een stukje vlees hadden we nog steeds wat vlees over. Dus besloten we maar om terug te lopen naar de poema om die nog wat extra’s te geven. Doordat de poema een aardig bang dier is moeten we altijd op onze hoede zijn bij het voeren dat hij niet in je hand of arm hangt. Maar aangezien hij al eten had gehad ging ik ervan uit dat hij niet zo agressief zou zijn naar mij en het vlees. Dit bleek dus wel het geval en de poema hing dan ook in de hekken. Dit leverde dan ook een aardige schrikreactie bij mij, maar ook bij mijn klasgenoot op. Maar even voor iedereens geruststelling, er is niks met mij aan de hand, alleen me hartslag was toen een stukje hoger dan normaal. Maar dit geeft dus wel aan wilde dieren blijven wilde dieren en roofdieren blijven roofdieren.

Met deze hoop ik jullie weer aardig geinformeerd te hebben. En tot het volgende reisverslag.


Ayoo
Joris

  • 21 Mei 2014 - 23:54

    Wilna:

    Hoi Joris,

    doe je wel een beetje voorzichtig met al die wilde beesten?
    Wij zien je graag heelhuids weer terug in Nederland.
    Nog een fijne tijd. Zie uit naar het volgende verslag.
    Ayoo Wilna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 8738

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Stage Sea Aquarium

Landen bezocht: