50% gehad - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu 50% gehad - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joris Meer - WaarBenJij.nu

50% gehad

Blijf op de hoogte en volg Joris

19 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Goedendag iedereen,

Ik zit vandaag precies op de helft van mijn grote avontuur. En ik vermaak me nog steeds prima hier op het mooie eiland. Ik heb er weer een goede werkweek opzitten en ben heb ook een nieuw baantje hier gevonden op het eiland. Ik ben maandag namelijk op bezoek geweest bij mijn klasgenootje hier op het eiland, zij loopt namelijk stage in de plaatselijke dierentuin, deze is normaliter gesloten voor toeristen. Gelukkig kreeg ik wel de kans om de dierentuin te zien.Ik had wel wat verhalen gehoord over de dierentuin, onder andere dat de dieren ziek zouden zijn en dat de verblijven vervallen waren. Toen ik daar aankwam was ik verbaasd over de gezondheid van de dieren, ze zagen er allemaal zeer gezond uit, ja misschien was de leeuw een beetje te dik, maar deze was ook al 18 jaar, dus dan gaan dingen ook snel hangen. Maar voor de rest zagen de dieren er dus zeer goed uit. Over de verblijven, ja ze waren misschien een beetje oud en toe aan vervanging, maar vind je het gek als je sinds de 2e wereldoorlog er niks/weinig aan hebt gedaan. Ze zijn daarom nu ook hard bezig om alles weer mooi en goed te maken, zodat het een mooi park word. Dit kan het namelijk zeker worden met de dieren die ze hebben en de locatie van het park. Toen ik aankwam kreeg ik gelijk de kans om de leeuw te voeren, dit was dan ook een gaaf moment. En voor de mensen die het zich afvragen, ja ik heb al mijn 10 vingers nog. Daarna nog een aapje van ongeveer 1,5 jaar de fles mogen geven. Ook dit was een een gaaf moment. Eind van de dag ben ik samen met haar richting bus gelopen, eenmaal in het busje bedacht ik me dat het me erg leuk zou lijken om hier een dag in de week te werken, aangezien ik me soms op mijn vrije dagen verveel omdat ik dan als enige thuis ben. Dus toen ik thuis was gelijk een appje gestuurd naar haar met de vraag of ze eventueel wat extra handen konden gebruiken op de maandag. Ze dacht van wel maar zou het toch even voor de zekerheid navragen aan haar baas. De volgende dag kreeg ik aan het eind van de dag het bericht dat ik van harte welkom ben op de maandagen. Ik was hier erg blij mee want dit betekend ook weer wat meer afwisseling en niet alleen maar vis. Ik begin hier de 28ste. Een aantal weken geleden vertelde ik dat we een verrassing in het park hadden, maar dat ik nog niet mocht vertellen wat het was. Nu is het moment aangebroken dat het naar buiten gebracht mag worden. Een aantal weken geleden zaten we met zijn allen in de kantine toen opeens een tourguide van ons een telefoontje kreeg. Er zwommen witte vissen in een bassin van Animal Encounters en ze leken op haaien. Dus wij als een gek daar naartoe gerend en eenmaal aangekomen zagen we inderdaad baby haaien zwemmen. Er was alleen 1 probleem, de ouders waren op ze aan het jagen. Dit gebeurd vaker bij haaien, dus was het voor ons noodzakelijk om zo snel mogelijk een emmer met zoutwater en een schepnet te hebben zodat we ze eruit konden vissen. Onder tussen kwamen er ook steeds meer toeristen kijken wat er aan de hand was, dit maakte de werksituatie alleen maar lastiger omdat wij minder plek hadden om ons werk te doen. We hebben er uiteindelijk 4 kunnen redden, we weten niet of er meer waren. Helaas zijn we er ondertussen 2 kwijtgeraakt. Dat is altijd minder nieuws, maar de andere 2 haaien eten zeer goed en hun gedrag is ook perfect. Maar nu komt het mooiste van allemaal. Wij zijn het 2e park op de wereld waar het gelukt is om van deze haaiensoort nageslacht te krijgen. In Japan was het namelijk al gelukt om van de Citroenhaai (dat is de haai waar het om gaat) nageslacht te krijgen. Ondertussen ook van het thuisfront te horen gekregen dat de kaartjes voor Marco Borsato binnen zijn, dus het kan haast niet beter.
Ik begin langzamerhand wel wat dingen te missen van Nederland, maar ik weet ook dat ik over 10 weken weer terug ben en er dan zeker van kan gaan genieten. Dus hierbij wou ik het eigenlijk laten voor deze keer, ik hoop dat ik voor het volgende verhaal weer iets moois kan vertellen.

With kind regards,

Joris vanuit Curacao

  • 19 April 2014 - 17:09

    Lyda:

    Joris, weer een fantastische beschrijving van je ervaringen!!

  • 19 April 2014 - 17:40

    Nicky:

    Wat leuk weer een bericht van je te lezen.
    Onze Koi karpers eten ook hun eigen "kroost"op als ze nog klein zijn, dus van de haaien verbaasd het me eigenlijk niet.
    Leuk dat je naar Marco kan !!
    En dat je op maandag aan de slag kan in de dierentuin, een leuke afleiding op de vrije maandag met nog maar mooie ervaringen.
    Geniet er nog maar van de "laatste" weken.
    Tot het volgende verslag !
    Groetjes Stefan en Nicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 04 Dec. 2013
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 8734

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Stage Sea Aquarium

Landen bezocht: